Medeni mjesec za pamćenje na najstarijoj francuskoj pješačkoj stazi

Sadržaj:

Video: Medeni mjesec za pamćenje na najstarijoj francuskoj pješačkoj stazi

Video: The Oldest Footpath in France: A Honeymoon to Remember | Simply France 2024, April
Anonim
Pogled na gradski pejzaž protiv oblačnog neba

Prije nekoliko godina, pročitao sam članak Elizabeth Gilbert koji nisam mogao izbiti iz glave. Članak, objavljen u GQ-u, nazvan je “Dugodnevno putovanje” i govorilo je o Gilbertovoj opsesiji određenim putovanjem koje je željela ići godinama, a na kraju i uspjela: planinarenjem preko Provanse na Grande Randonnée (ili, kako je to često nazivan GR). Kako sam saznao, GR je niz međusobno povezanih staza koje se protežu od Atlantika do Mediterana, presecajući Francusku, Belgiju, Holandiju i Španiju - samo staze u Francuskoj pokrivaju skoro 40 000 milja, povezujući skoro svako selo u zemlji.

Neizlječivi (čitaj: nepodnošljiv) frankofil, vraćam se u Francusku već više od jedne decenije - u školu, na posao, na igru. Studirao sam u inostranstvu u Cannesu godinu dana kao dio moje osnovne diplome i radio u Biarritzu nekoliko ljeta kao direktor programa za uranjanje na francuski jezik. Znatan dio mog odmora tokom godina proveo sam lutajući po nasumičnim francuskim gradovima. Pa ipak, prije nego što sam pročitao Gilbertov članak, nikad nisam čuo za GR. Međutim, nakon prvog pasusa, u kojem priča kako su joj neki prijatelji rekli da su upravo proveli “dvije sedmice šetajući i jedući kroz Provansu”, bio sam zadivljen. Zadrhtao sam od oduševljenja, proždirući njene opise putovanja - šetnje stoljetnim stazama kroz francusku prirodu, beskrajni potok bageta i crnog vina, maleni provansalski gradovi čija su imena bila muzika za moje uši (Joucas, Forcalquier, Viens). Prilično sam siguran da sam naručio GR mapu tog dana. Nije bilo pitanje da li ću ili neću provesti dvije sedmice svog života šetajući i jedući kroz Provansu; bilo je pitanje kada.

Premotaj do 2015. Planirao sam vjenčanje u stanju niskog stepena jada. Srećna sam što sam u braku sa osobom sa kojom sam u braku. Ipak, nisam bio sretan što planiram vjenčanje – i iako ne žalim zbog odluke (za to imam previše lijepih uspomena na noć), sada vidim da sam mjesecima bila tužna i zabrinuta, pošto nikada nije želeo veliku ceremoniju. Ali, tokom tog vremena me je GR spasio. Moj budući supružnik i ja odlučili smo da prošetamo manjim dijelom za naš medeni mjesec – odletjeli bismo za Pariz, uzeli vlak za Avignon, a odatle krenuli u Fontaine-de-Vaucluse, da bismo počeli tri dana hodanja, završavajući u Roussillonu - i usred sve te brige u obliku vjenčanja, našao sam nešto čemu se radujem. Provodio sam noći pregledavajući postove na blogu i razmišljajući o idejama o putovanju. Napravio sam liste za pakovanje. Sanjao sam kako sam na stazi – vizijama zlatnih brda, gledajući kako se tlo širi i mijenja, udišući miris svježe lavande. Praktično sam mogao okusiti sir i Cotes du Rhone.

Stub sa znakom grande randonnée crveno-bijelo

Historija Grande Randonnée

U retrospektivi, zgodno je što sam bio raspoložen za planiranje putovanja (čitaj: izbjegavanje razmišljanja o vjenčanju po svaku cijenu) jer Grande Randonnée zahtijeva od vas da dobro planirate - ne možete zaista se samo pojavi i vidi šta će se dogoditi osim ako nemaš ništa protiv da se izgubiš i podigneš šator u polju. Međutim, ako volite boraviti u hotelima (i, da ne spominjemo, nositi lakši teret), najbolje je da planirate svoju rutu i rezervirate smještaj unaprijed. Lično se radujem ovakvoj strukturi na svojim putovanjima, ionako – iako po prirodi nisam planer, volim da znam gdje sam odsjeo (i ništa drugo) jer to ostavlja više vremena za spontanost, a manje vrijeme za stres oko toga gdje spavati. A budući da je GR tako opsežan sistem staza - koji se često proteže miljama daleko od civilizacije - potrebno je unaprijed odrediti koji dio planirate napraviti (i takođe, što je najvažnije, nabaviti mapu), kako biste bili sigurni da ne zalutate put.

Neophodno je, naravno, i malo istorije. Federacija Francaise de la Randonnée Pédestre (FFRP) uspostavila je i nastavlja održavati sve francuske pješačke staze, uključujući GR - porijeklo agencije leži u 1930-im godinama, prije Drugog svjetskog rata, kada se grupa strastvenih planinara i aktivista na otvorenom okupila kako bi spasi srednjovjekovne pješačke staze u zemlji od zore automobila i sve većih farmi moderne poljoprivrede (kako te volim, Francuska). Danas, FFRP (tipično francuska hijerarhijska mješavinavolonteri, lokalni pješački klubovi, regionalna udruženja i nacionalno sjedište u Parizu) ima zadatak da mapira, kodificira i održava 110 000 milja staza, koje su sve otvorene za javnost i besplatne za svakoga ko ih želi koristiti.

GR je posebno osvijetljen crvenom i bijelom bojom, što ga razlikuje od ostalih regionalnih i lokalnih staza. Svaka od ovih staza je numerisana (GR 7, GR 52, itd.), i povezuju jedno mesto sa drugim, umesto da idu zatvorenom, kružnom stazom. Na primjer, moguće je hodati duž Korzike; preći planine Vogeze, Juru i Alpe od Luksemburga sve do Mediterana; da krivudate kroz dolinu Loare. Ili, u našem slučaju, prošetati ruralnim srcem Provanse.

Francuska - Sourge River u Fontaine de Vaucluse

Šetnja od Fontaine-de-Vauclusea do Roussillona

Sa strašnim vjenčanjem blagoslovljenim u prošlosti, nakon blažene sedmice s prijateljima u Parizu i Avignonu, moj suprug i ja smo krenuli na naše GR putovanje: pješačili bismo duž GR 6, od Fontaine-dea -Vaucluse do Roussillona (sa zaustavljanjem u Gordesu), kroz regiju poznatu kao Luberon - smiješno magična zemlja sela na vrhu brda, krševitih planina, kanjona i polja lavande. Imali smo samo tri dana, tako da smo prešli samo 11 milja, ali već sam znao da ću se vratiti. Jer ovakvo putovanje-šetanje polako, nazire vinjete pastoralnog francuskog života, zaustavljanje da pijem vino u voćnjaku trešanja - ovo je bilo za mene, i odmah sam to znao. Nakon pet minuta na stazi, bio samzapanjen. Nisam mogao vjerovati, tokom svih mojih godina putovanja, da mi nikada nije palo na pamet planirati putovanje okolo hodajući. Proveo sam dosta vremena igrajući stoni tenis po evropskim gradovima, da, ali nikad nisam išao od grada do grada pješice.

Na GR-u primjećujete male, uzvišene detalje, one vrste koje biste propustili šuštajući unaokolo u iznajmljenom automobilu. Krećući se iz Fontaine-de-Vauclusea (malenog, iako turističkog gradića sa drvenom mlinom i bujnim drvećem koje je prepuno mahovine na obali rijeke), prošli smo pored kamenih seoskih kuća prekrivenih bršljanom, zamršeno građenih stijena, maslina, divljih šikara ruzmarina. Pješačio sam s bagetom koji je visio iz ranca, uzimajući povremeno zalogaje hljeba zagrijanog na suncu. A onda, najdramatičniji ulazak na mjesto koje sam ikada doživio: staza nas je odvela na vrh ogromnog brda, tako da smo se odozgo približili Gordu, pružajući nam široki pogled na gradske krovove od terakote i tornjeve crkve, sa Dolina Luberon se širi ispod. Bio je to nevjerovatan prizor, koji nikada neću zaboraviti.

Ipak, postoji toliko mnogo slika koje će zauvijek ostati utisnute u moju svijest. Sjedeći na klupi na zalasku sunca bez ikakvog drugog u blizini, s pogledom na krpice zelenih poljoprivrednih površina i brda koja su privremeno blistala zlatom. Jednostavni piknici s kruhom, sirom i voćem, nadoknađeni dekadentnim obrocima u vrijeme večere (jer je ovo Francuska o kojoj govorimo, postoje restorani svjetske klase s Michelinovim zvjezdicama u gradovima s populacijom od 1.000 ljudi). Jarko crveni rudnici okera u Roussillonu. Polje prepuno sitnih bijelih puževa; zatim, oko krivine, redovi i redovidebeljuškasto, blijedozeleno grožđe na lozi. Dok smo se spremali da napustimo GR, jedva sam se mogao sjetiti brige oko vjenčanja, ili čak kako je uopće izgledalo biti tjeskoban.

Uvijek ću voljeti haotičnu eleganciju gradova. Snažna doza umjetnosti, kulture i humanosti često je ono za čim žudim kada putujem. Ali također žudim za tišinom i daljinskim. Prostor da meditiram na zvuke sela, da uđem u ritam svojim nogama i umom, da pronađem trenutak mira koji će ostaviti traga na meni - to je takođe ono što putovanja mogu učiniti.

Savjeti za planinarenje u Francuskoj

• Planirajte svoje planinarenje (i boravak u hotelu) unaprijed. Web stranica GR-Infos je odlično mjesto za karte i općenite informacije o svim rutama. Ovdje ćete također pronaći ažurirane preporuke za smještaj.
  • Kupite fizičku kartu preko FFRP-a, IGN Boutique-a ili u vašem lokalnom tabaku kada stignete. Ovo je ključno, s obzirom na to da staze nisu sve dobro markirane (a neke uopće nisu markirane).
  • Ako još niste savladali umijeće pakovanja svjetla, sada je vrijeme da to učinite - spakujte samo ono što vam je udobno da nosite na leđima.
  • Naučite francuski prije. Ovisno o tome kojom rutom idete, vjerovatno ćete se naći u manje turističkim gradovima (da ne spominjemo izrazito ruralna područja), tako da se nemojte oslanjati na lokalno stanovništvo da govori engleski.
  • Prije nego što krenete, pročitajte "Francuska pješice", Brucea LeFavoura, super-sveobuhvatan (i zabavan) vodič za svih 110 000 milja sistema staza. Ova knjiga nudi fantastičan pregled svake ruteuslove šta očekivati, u pogledu terena, zajedno sa opštijim informacijama, savetima i istorijskim sitnicama.