Putovanje kroz nacionalne parkove Južne Afrike s malim djetetom

Video: Нил Пасрича: Три П удивительного 2024, April
Anonim
Porodica sjedi na vrhu stijene u Južnoj Africi

Prije rođenja moje kćeri, moj muž i ja bili smo predani avanturisti. Istinski sretni na putu, krenuli smo na jednogodišnje putovanje rancem po jugoistočnoj Aziji samo tri sedmice nakon što smo se upoznali. Od tada, naše avanture uključuju kampovanje po Namibiji, ronjenje s morskim psima na Fidžiju i vožnju kanuom u trajanju od tjedan dana duž rijeke Yukon. Kada smo saznali da ćemo postati roditelji, bili smo tako uzbuđeni. I svi naši prijatelji i porodica, ali mnogi od njih su stalno govorili istu stvar: da ćemo s malim na putu morati usporiti, smiriti se i prestati s avanturama barem na neko vrijeme.

Počeo sam da se osećam pomalo klaustrofobično - sigurno nije bio potpuno nemoguć san da nastavim da istražujem svet sa našom ćerkom? Maia je rođena u aprilu 2018. godine, a prvih nekoliko čudesnih sedmica majčinstva, putovanja su mi bila najdalje od misli. Onda, kada je vrtlog učenja kako održati malenog čovjeka u životu malo splasnuo, počeli smo planirati naše prve porodične avanture. Maia je otišla na svoj prvi safari sa tri mjeseca (morala sam promijeniti posebno divnu pelenu na prtljažniku našeg pick-upa, a onda naletjela na ponos lavova okolosledeći ugao). Vodili smo je da peca ribu tigar sa pet mjeseci i otkrili da su uz dovoljno planiranja (i neprobojnog smisla za humor), bebe zapravo prilično uslužni saputnici na putovanju.

Onda je ubrzo nakon svog prvog rođendana, naša prelijepa djevojka naučila hodati. Sigurno je spustiti na jedno mjesto i očekivati da će i dalje biti tamo minut kasnije sada je bila stvar prošlosti, što je značilo da je vrijeme da isprobate Nivo 2 avanturističkog roditeljstva: Putovanje s malim djetetom.

Mališan gleda krdo zebri kroz prozor automobila

Planiranje putovanja

Naš prvi zadatak je bio odlučivanje kuda ćemo ići. Bilo gdje gdje su bile potrebne ozbiljne vakcinacije ili tablete protiv malarije nije bilo, a da bi stvari bile pristupačne, isključili smo duge letove. Na kraju smo se odlučili na putovanje po našoj domovini, Južnoj Africi, s namjerom da označimo što više nacionalnih parkova. Veliki sam obožavatelj naših nacionalnih parkova. Imaju dobre cijene u smislu ulaznica i smještaja, a često su jednako spektakularne kao i pretjerano skupe privatne rezerve.

Naročito je jedan park dugo držao prvo mjesto na mojoj listi: prekogranični park Kgalagadi, koji se nalazi na krajnjem sjeveru zemlje na granici s Namibijom i Bocvanom. Poznat po svojim grabežljivcima, to je jedna od najnetaknutijih divljina Južne Afrike. Do tamo možete voziti za nešto više od 12 sati od naše kuće na obali u istočnom Londonu, ali smo odlučili da krenemo zaobilaznijim putem. Nakon nekoliko preračunavanja, odlučili smo se za itinerar koji ćeodvedite nas u unutrašnjost u polupustinjsku regiju Karoo, zatim na jug do vinarskih područja Franschhoek i Cape Town. Zatim bismo se vozili zapadnom obalom sve do Nacionalnog parka Namaqua, prije nego što bismo krenuli u unutrašnjost do Kgalagadija, a zatim nazad kući preko Kimberleya, poznatog grada rudarenja dijamanata.

Ukupno bismo putovali oko 2.300 milja, posjetivši četiri provincije i sedam nacionalnih parkova. Svaka etapa putovanja bila je pažljivo planirana kako bi naše vrijeme u autu bilo podesno za Maiu. To je značilo planiranje puno početaka u zoru kako bi spavala najduže dionice i paziti da uračunate dosta pauza od dosade.

Pakovanje, raspakivanje i prepakivanje

Primarna razlika između putovanja u paru i porodičnog putovanja postala je očigledna kada smo počeli da se pakujemo. U prošlosti je to značilo nemilosrdno mršavljenje osnovnih stvari dok ne budemo mogli nositi svoje živote u našim ruksacima. Sada mi je bilo drago što ćemo se voziti svojim vozilom jer je iznos koji smo trebali ponijeti sa sobom bio iskreno planinski. Bilo je tu stvari o kojima se ne može pregovarati, poput Majinog autosjedala, krevetića za kampiranje i stolice za hranjenje. Zatim su tu bile njene stvari o kojima se ne može pregovarati: Najdžel, plišani pingvin; Violet, pas koji govori; i plastičnu kantu i set lopata, da spomenemo samo neke. Da stvari budu složenije, odlučili smo testirati teoriju da nema ograničenja za putovanje s malim djetetom tako što ćemo kampirati i pola noći. Dakle, šator, peć i druge potrepštine za preživljavanje dodani su na sve veću gomilu.

Na kraju, nakon mnogo razmišljanja o tome šta bi moglo, a šta nerealno biti ostavljeni, naš konačni odabir je napravljen i bili smo spremni da krenemo.

Prva noga: Nacionalni park Karoo

S Maiom koja spava u svom autosjedalu i našim farovima koji seku kroz mrak na izlasku iz grada, osjetio sam osjećaj uzbuđenja koji može donijeti samo predstojeća avantura. Kad se probudila, već smo se približavali našoj prvoj stanici: nacionalnom parku Camdeboo, poznatom po svojim izrazito lijepim vrhovima, dolinama i geološkim formacijama. Ovo bi bila kratka pauza, prilika za nju da ponestane energije dok se penjemo do vidikovca koji gleda na spektakularnu Dolinu pustoši. Još uvijek se spotaknuvši o svoja dječja stopala, zaustavljala se svakih nekoliko minuta da se divi novom cvijetu ili da pokaže na pticu („ptica“joj je prva i najomiljenija riječ). Shvatio sam da, iako je za to svakako potrebno mnogo više truda, putovanje s malim djetetom daje privilegiju da vidite svijet sa nekim čudom koje oni čine.

Naš prvi izazov došao je te večeri. Napustili smo Camdeboo i stigli u naš kamp u Nacionalnom parku Karoo, gdje je Maia provela sretni sat igrajući se u prašini dok smo postavljali šator. Park je smješten usred Karooa, ogromnog područja sušne polupustinje gdje je široko otvoreno šipražje isprepleteno velikim stenovitim grebenima i visoravni. To je zemlja jake vrućine i drhtave hladnoće, gdje se izdržljivi klipspringeri i sićušni grysbok pojavljuju kao sjene između stijena, a džinovske kornjače mirno lutaju kraj puta. U kampu smo sreli nekoliko ovih gmizavaca prapovijesnog izgleda, mnogo od Majinogpotpuna fascinacija. Sve je bilo dobro dok se olujni oblaci nisu počeli skupljati, svjetlost se naglo ugasila i nebo se otvorilo. Proveli smo prvu noć našeg putovanja nadajući se da šator neće biti odnesen dok se Maia takmičila sa grmljavinom da vidi ko bi mogao najglasnije da vrišti.

Nije se spavalo. Ipak, šator je izdržao, a naše vrijeme u ne baš suhom Karoou je spašeno fantastičnim bliskim susretom sa šakalom u parku sljedećeg dana.

Otac i ćerka susreću džinovsku kornjaču

Leg Two: Franschhoek

Naša druga noć pod platnom u Karoou bila je blaženo bez događaja, i s obnovljenom energijom i entuzijazmom smo se spakovali nazad u auto i nastavili do Franschhoeka u Cape Winelands. Krajolik na putu bio je jednostavno zapanjujući; veličanstvene planine razvijale su se na dubokom plavom nebu, sa ravnim redovima vinove loze koji su prekrivali padine sa obe strane puta. Naš kamp sljedeće dvije noći bio je slično idiličan, s potokom pastrmke koji je teko duž jedne granice i puno zelene trave da bi Maia mogla slobodno trčati. Imali smo jedan cilj za boravak u Franschhoeku, a to je bio dan koji smo proveli u obilasku poznatih vinarija u regionu na Vinskom tramvaju. Osoblje Wine Tram-a dočekalo je Maiu raširenih ruku, čak joj je dalo i svoju plastičnu čašu za vino za "uzorkovanje" usput.

Sve vinarije koje smo posjetili su bile nevjerovatno lijepe. Naša degustacija vina u Babylonstorenu nije bila tako romantična kao što je možda mogla biti, jer smo moj muž i ja morali da se izmjenjujemo da trčimouplitanje u Maiu, za koju su redovi izloženih boca i čaša u restoranu bili previše primamljivi. Ali u Vrede on Lust, uslužno je otišla da spava ispod stola dok smo mi kušali izuzetnu kuhinju od farme do stola po kojoj je Cape poznat. U međuvremenu, u Boschendalu, ona je provela vrijeme svog života pomažući nam oko našeg čokoladnog uparivanja i upoznavanja pitomih vjeverica iz restorana. Svi koje smo upoznali bili su očarani njenim očiglednim uživanjem, a zbog nje smo upoznali i divne ljude. Kako se ispostavilo, slatka djeca su najbolji početak razgovora.

Otac i kćerka nazdravljaju čašama u vinskom tramvaju Franschhoek

treća etapa: Cape Town

Sljedeća stanica: Cape Town. Majini rođaci žive u Majčinom gradu, a mi smo proveli nevjerovatan dan sa sve troje djece u akvariju Two Oceans na obali V&A. Ogromne raže i ajkule, izvori čuđenja čak i za najumornije odrasle osobe, bili su potpuno zapanjujući za našeg jednogodišnjaka. Stajala je u podvodnom tunelu od perspeksa najmanje pola sata, opčinjena okeanskim stvorenjima koja su plivala iznad njene glave. Sljedećeg dana krenuli smo na jug duž Cape Peninsula do Simon's Towna da vidimo koloniju divljih pingvina na Boulders Beachu. Ove komične ptičice su mi bile omiljene od kada sam bila Maja, i jasno je da ona juri svoju majku, jer je to bilo sve što smo mogli učiniti da je spriječimo da im se pridruži na plaži. Svi su propisno kršteni kao Najdžel, po njenom igračkom pingvinu.

Otac i ćerka gledaju u rezervoar u akvarijumu u Kejptaunu

LegČetiri: Zapadna obala

Nakon što smo krenuli ka severu od Kejptauna duž udaljene zapadne obale, počeli smo da ulazimo u teritoriju na kojoj ni moj muž ni ja nikada ranije nismo bili. Proveli smo jutro tražeći flaminge i druge močvarne ptice u obalnim lagunama Nacionalnog parka West Coast i odsjeli u prekrasnom pansionu u maloj ribarskoj zajednici Lambert's Bay. Ujutro je gazda donio bebe leopard kornjače na sto za doručak s kojima se Maia igrala. Naše glavno odredište bio je Nacionalni park Namaqua, gdje smo imali kolibu za sebe na grebenu s pogledom na dolinu ispod. U zavisnosti od doba dana, dolina je bila studija u prašnjavo narandžastoj, ljubičastoj nalik modricama ili nježno plavoj – uvijek se mijenjala, uvijek lijepa.

Proveli smo tri dana u parku, koji smo imali skoro za sebe. Vozili smo svoje vozilo van puta na izazovnim stazama 4x4, s Maiom koja je jahala sačmaricu u mom krilu i vrištala od oduševljenja svaki put kada bi se taksi zaljuljao preko kamene stijene ili zaronio u padinu. Vidjeli smo orlove koji lebde i graciozne dragulje s dugim rogovima, vitka stabla tobolaca i izbijeljene lobanje životinja koje nisu preživjele posljednju sušu. U jednom trenutku sam izašao iz auta i skoro na vrhu džinovske crne zmije, za koju se ispostavilo da je veoma otrovna crna pljuvačka kobra. Nakon toga, vrlo smo pažljivo provjerili prije nego što smo dozvolili Maii da se igra u šikari oko kabine. Bilo je to nekoliko divljih i magičnih dana i pravi vrhunac putovanja.

Kabina s pogledom na dolinu u Nacionalnom parku Namaqua

Leg Five: KgalagadiPrekogranični park

Konačno, došlo je vrijeme da krenemo što dalje na sjever do Kgalagadija. Vožnja od Nacionalnog parka Namaqua trajala je sedam sati, što je najduži dio putovanja. Maia je to nosila kao šampion do posljednja dva sata kada smo morali koristiti iPad i njenu omiljenu emisiju, "Malo kraljevstvo Bena i Holi", kako bismo očuvali njen smisao za humor. Kada smo stigli u park, bilo je kasno popodne, i dok smo na recepciji dobijali ključeve naše kuće za samostalan boravak, čuli smo drugu grupu kako priča o nevjerovatnim prizorima koje su imali tog dana. Uz nivoe uzbuđenja na vrhuncu groznice, jedva smo mogli čekati naš prvi upad u park.

Kao i svi nacionalni parkovi Južne Afrike, Kgalagadi dozvoljava posjetiocima da se sami voze. Ovo vam daje slobodu da idete kamo želite i da provedete koliko god želite diveći se životinjama koje vidite na putu. Pejzaži oduzimaju dah. Velike crveno-zlatne dine stvaraju oštre obrise na indigo nebu, a vrućina svjetluca preko isušenih jezerskih korita. Drveće bagrema pruža kišobran hlada za drijemajuća stada gemsboka i springboka, a rupe u pijesku dom su merkata i vjeverica. Proveli smo tri dana u parku i vidjeli neke fantastične stvari. Karakal koji drijema u hladu. Gepard pored puta. Afrička divlja mačka koja se sklonila u pećinu visoko na visoravni, i smeđa hijena koja se suočava sa šakalom.

Maia je voljela paziti na životinje, a mi smo bili zapanjeni njenim rasponom koncentracije. Provodili smo sate u autu, i kad god bi ona stigladosadno, jednostavno bi zadremala. Uspjela je prespavati naš najupečatljiviji trenutak: ponos lavova koji vrebaju na nekoliko stopa od auta, čija je smeđa koža obojena u zlatnu boju u svjetlu nove zore. Njeno omiljeno viđenje došlo je u kampu. Poveo sam je u šetnju oko ograđenog ograđenog prostora dok je njen tata ložio logorsku vatru i razgovarao sa kolegama kamperima. Kada sam se nekoliko sekundi kasnije okrenuo, ona je krenula ka ogradi i "štene", za koje se ispostavilo da je divlji šakal. Vjerovatno nije najbolji drug za igru za mališane veličine užine.

Otac i ćerka na pikniku u prekograničnom parku Kgalagadi

Leg Six: Kimberley

Putovanje kući nas je vodilo kroz Kimberli, gde je u kasnom 19. veku osnovana južnoafrička industrija dijamanata. Išli smo da vidimo Veliku rupu, otvoreni rudnik koji je najveća rupa iskopana ručno na svetu. Maia je jako uživala u istraživanju tunela podzemnih rudara, a nakon toga smo se vratili u prošlost lutajući popločanim ulicama starog rudarskog grada. Bila je to prikladna posljednja stanica za naše putovanje, koje je nadmašilo sva naša očekivanja i dokazalo da su mala djeca, daleko od ograničavanja mogućnosti za avanturu, zapravo savršeni saputnici.